PUBLICZNA OFERTA
NAJMU LOKALI MIESZKALNYCH


Szanowni Państwo,

informujemy, że od dnia 01.07.2024 r. zmieniła się nazwa wydziału z Wydziału Gospodarki Komunalnej na Wydział Mieszkalnictwa, a tym samym adresu e-mail do korespondencji na: wm@gdansk.gda.pl. Propozycje lokali otrzymają Państwo z adresu wm@gdansk.gda.pl i na ten adres, prosimy kierować odpowiedzi.

Dziękujemy

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI GDAŃSKICH NIERUCHOMOŚCI SAMORZĄDOWEGO ZAKŁADU BUDŻETOWEGO


Dostępność jest procesem, nad którym pracujemy każdego dnia.

Gdańskie Nieruchomości Samorządowy Zakład Budżetowy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gdańskich Nieruchomości Samorządowego Zakładu Budżetowego oraz wszystkich podstron w serwisie.

  • Data publikacji strony internetowej:  
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:  

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych:

  • część szablonów strony wymaga poprawienia kontrastu w sytuacji używania ich przez czytniki ekranowe,
  • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań,
  • część z opublikowanych dokumentów to pliki PDF lub skany, które nie są wykorzystywane do realizacji bieżących działań,
  • dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • pliki wytworzone przez inne podmioty niż Gdańskie Nieruchomości i przekazane do publikacji w formacie PDF lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:  
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:  

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez administratora strony - T2T System sp. z o.o.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:   Ryszard Cierocki

  • E-mail: ni@nieruchomoscigda.pl
  • Telefon: 58 524 10 16

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Osoba nadzorująca: Ryszard Cierocki
  • E-mail: ni@nieruchomoscigda.pl
  • Telefon: 58 524 10 16

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

W siedzibie przy ul. Partyzantów 74 znajduje się platforma przyschodowa dla niepełnosprawnych, nie ma windy, planuje się utworzenie udźwiękowionej windy przy najbliższym remoncie. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Na parkingu wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Planuje się montaż pętli indukcyjnych we wszystkich punktach kancelaryjnych. W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Zakład jest w trakcie przygotowania do uruchomienia usługi tłumacza języka migowego on-line.